loading...

مقالات ترک اعتیاد

بازدید : 3
يکشنبه 27 اسفند 1402 زمان : 11:59

برای این که درخصوص سوراخ اعتیاد و معالجه بیماری مزمن اعتیاد بدانیم، آغاز می بایست با “اعتیاد” به خیر و خوبی آشنا شویم. اعتیاد یک کدام از بیماری‌هایی میباشد که‌این ایام در اکنون همگی‌گیر شدن میباشد. بسیار از عزیزان مشاوره ترک اعتیاد در مشهد و نزدیکان ما

مشغول این مریض بی سروصدا میگردند و بعضا از آن ها نمی‌توانند از آن نجات پیدا نمایند. پیرو به نظارت بیشتر این اختلال می پردازیم.

اعتیاد چیست؟
زمانی که شخص نمی‌تواند یک عادت رفتاری را کنار بگذارد و یا این که یک ماده‌ی خاص را مصرف نکند، مبتلا اعتیاد شد‌ه‌است. اعتیاد جراحت‌های جسمی و خل وچل متعددی برای شخص به توشه میاورد. واژه‌ی اعتیاد فقط مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، به عنوان مثال هروئین و کوکائین نمیشود. بعضی اشخاص به اجرا چندین رفتارها اعتیاد دارا هستند. از جمله نمی‌توانند قمار نکنند، نمی‌توانند بیش تر از اندازه خوراک نخورند و یا این که نمی‌توانند بیش تر از حد شغل نکنند.

اگرچه اشکال مختلفی از تعلق مانند اعتیاد به تلفن همراه وجود داراست، البته در‌این نوشته‌علمی بیشتر به اعتیادی می پردازیم که در باب با سوء مصرف مواد مخدر میباشد. بعضی وقت ها ممکن میباشد شخص به انگیزه یک نقص‌ جسمی یا این که دیوانه برای مدتی از داروی خاصی به کار گیری نماید و بعداز برطرف شدن مشکلش، نتواند آن دارو را کنار بگذارد. در این باره هم شخص در گیر اعتیاد شد‌ه‌است. اعتیاد در واقع یک بیماری مزمن قابل معالجه میباشد. بیشتر عده ای که معتاد به یک ماده یا این که کردار می گردند، نخستین دفعه آن را به طور ازروی اختیار و داوطلبانه استعمال کرده‌اند، البته در دفعات آنگاه ازروی اراده از خویش نداشته و بدون چاره گردیده‌اند که آن شغل را تکرار نمایند.

مشورت روانشناسی

با برگزیدگان روانشناسان جمهوری اسلامی ایران از نگرش یوزرها

۵۰۰+ سرویس
مشاهده همگی
فرق اعتیاد و سوء مصرف در چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر و سوءمصرف مواد با یکدیگر فرق دارا‌هستند. سوءمصرف مشمول مصرف بیش تر از اندازه و یا این که مصرف دوز بالای یک مواد مخدر میباشد که قادر است به تندرست شخص و وضعیت اجتماعی وی زخم برساند. ولی اعتنا داشته باشید که هر هر کس سوءمصرف مواد داراست، معتاد وجود ندارد. به شخصی معتاد می گوییم که به جاری ساختن اخلاق و یا این که مصرف یک نوع ماده‌ی خاص اعتیاد داشته باشد و نتواند آن را کنار بگذارد. از جملهً شخصی که یک شب مقدار متعددی الکل می نوشد، عوارض جانبی آن را به جان میخرد و در کنار آن سرخوشی متعددی را هم تجارب می‌نماید. نمی‌قدرت به‌این شخص بیان کرد که در گیر اعتیاد گردیده است، مگر به صورت پیوسته و در شب‌های پی درپی در پی اینگونه سرخوشی، این ترازو الکل را مصرف نماید و به عوارض آن توجهی نکند. به عبارتی‌طور که گفته شد، اشخاص میتوانند به بعضا رفتارها هم اعتیاد پیدا نمایند. بعضا اعتیادهای رفتاری عبارت‌اند از:

قماربازی
خوراک تناول کردن
وب
تلفن همراه
بازی
و اعتیاد به سکس
هر کس اعتیاد دارااست، سوءمصرف ماده یا این که اخلاق را ادامه میدهد و سرگرم زخم‌های بلند زمان آن می شود.

جراحت‌ ها و نشان‌ های اعتیاد
اعتیاد منجر ساخت‌و‌ساز علائمی مختلفی در اشخاص می گردد که بعضی از آنان عبارت‌اند از:

شخص معتاد مبتلا افت تحصیلی شدید می‌گردد.
نمی‌تواند کارایی خیر در فضا شغل از خویش علامت دهد.
معمولاً پیوندها ضعیفی با اشخاص دیگر برقرار می‌نماید. مخصوصا افرادی که می دانند فرد به اعتیاد مبتلاست.
برای اعمال شغل های روزمره‌ی خویش انرژی ندارد.
تغییرات ظاهری فاحشی در وی چشم می شود. برای مثالً به صورت ناگهانی وزن متعددی معدود می‌نماید.
زمانی که در امر سوءمصرف مواد از وی سؤالی پرسیده میگردد، جواب دفاعی می دهد.
مشورت فوری برای شکاف اعتیاد

همین درحال حاضر تماس بگیر

مشورت روانشناسی تلفنیبهترین روانشناس

اشکال طرز‌ های سوراخ اعتیاد
پیشتر گفتیم که اعتیاد به مواد یک بیماری میباشد و می بایست معالجه گردد. معالجه این بیماری، سوراخ اعتیاد نامیده می گردد. شیوه‌های مختلفی برای رخنه‌ اعتیاد وجود داراست که هرکدام از آنها مطلوب برای یک شخص و مخدری میباشد که مصرف می‌نماید. حضور یک دارای تخصص روانپزشک برای تصمیم‌گیری در ارتباط با تعیین شیوه مطلوب برای شکاف اعتیاد ضروری میباشد. از آن جایی که اعتیاد یک بیماری مزمن میباشد، نمی‌قدرت آن را یک‌سری روزه معالجه کرد. زمانی که شخص معتاد تمایل به سوراخ میگیرد، می بایست طبق اصول خاصی پیش رود و به صحت قدم بردارد. در پی به معرفی طریق‌های متفاوت رخنه‌ اعتیاد و معرفی آن‌ها میپردازیم. دقت داشته باشید که معالجه‌های شکاف اعتیاد می بایست سه مورد را پیوسته در نرم‌افزار‌ی خویش رعایت نمایند:

یاری به سوراخ اعتیاد
امداد به منزه ماندن پس از سوراخ
امداد به پویا بودن شخص بین خانواده، دوستان و جامعه.
نحوه‌های سوراخ اعتیادی که در‌پی آورده می شوند، جزو نحوه‌های توفیق‌آمیز بوده‌اند. شایسته ترین و سریع‌ترین نحوه رخنه‌ اعتیاد برای هر که مختلف میباشد. برای گزینش شایسته ترین طرز سوراخ اعتیاد بایستی موقعیت شخص و ماده‌ مخدر مصرفی گزینه رسیدگی قرار گیرد و شایسته ترین و سریع‌ترین نحوه برای وی گزینش گردد.

۱. سم زدایی
یک کدام از شیوه‌های موءثر در سوراخ اعتیاد، سم‌زدایی میباشد. در‌این طرز، به عبارتی‌طور که از اسم آن می‌اقتدار برداشت کرد، ماده‌ی اعتیاد آور از تن شخص بیرون می‌گردد. در فیض سم زدایی اثرات ماده‌ی مخدری که در تن متابولیزه شد‌ه‌است، کاهش پیدا می‌نماید. این عمل در قوانینی ایمن و سوای خطر اجرا می گردد. تعیین این شیوه به کارداران مختلفی متعلق میباشد. در شرایطی‌که شخص بخواهد سم‌زدایی را گزینش نماید، بایستی پزشک معالج وی با رسیدگی موقعیت شخص این طرز را تأیید نماید. همینطور وضعیت کم عقل شخص در گزینش این طریق بسیار مؤثر میباشد. از طرفی معیار تعلق یکی‌از دیگر از این کارداران میباشد.

غرض دیتاکس یا این که سم زدایی پرهیز از وخامت علائم شکاف اعتیاد میباشد. زمانی که شخص معتاد مصرف ماده‌ی مخدر خویش را به صورت ناگهانی کنار میگذارد، تن وی علائمی از خویش آرم می دهد که می تواند کار‌های روزمره‌ی اورا مختل نماید. شدت بروز این علائم بستگی به ترازو مصرف شخص داراست. هر کسی تجربیات‌ی متفاوتی از این طریق دارااست، چون رخنه‌ مواد بستگی به نوع ماده و شدت اعتیاد دارااست.

در سم زدایی از داروهایی استعمال می‌گردد که به شخص اذن می دهند رنج کمتری در حین فرآیند بکشد. برای بیشتر مواد مخدر، معمولاً چند رو تا یک سری ماه ارتفاع می کشد تا علائم رخنه‌ اعتیاد برطرف خواهد شد. دوران وقتی که شخص این علائم را نشانه می دهد به مورد ها متعددی بستگی دارااست که عبارت‌اند از:

نوع ماده‌ی مخدر
برهه زمانی مجال مصرف مواد
شدت اعتیاد به ماده‌ی مخدر
طرز مصرف ماده‌ی مخدر (کشیدن، تناول کردن، تزریق کردن یا این که بلعیدن)
واحد سنجش مواد مصرفی در هربار به کار گیری
سوابق ی خانوادگی
ژنتیک
وضعیت جسمی
وضعیت کم عقل.
آیا می‌قدرت در خانه سم‌زدایی کرد؟
سم‌زدایی در خانه ممکن میباشد منجر مرگ خواهد شد. در‌صورتی‌که که‌این فرآیند پایین حیث پزشک معالج شکل نگیرد، می تواند باعث تسنج، دهیدراتاسیون یا این که تلف کردن آب تن و شوک گردد. در‌حالتی که گزینش شخص سم‌زدایی باشد، چه در منزل و چه در راس و کمپ شکاف اعتیاد، حضور دسته کارشناس و فریم معالجه ضروری میباشد.
می‌خوای مصرف مواد مخدر رو شکاف کنی؟ مشورت بگیر

پزشک مشورت اعتیاد
عوارض سم‌زدایی کدام‌اند؟
با وجود این که سم‌زدایی با غرض کاهش و تخفیف علائم رخنه‌ مواد اعمال می‌گردد، عوارض و علائمی برای مریض به همدم می آورد. علائم سم زدایی مواد مخدر عبارت‌اند از:

اضطراب و خشم
بی‌خوابی
تهوع
تن درد و ناخوشی
تغییر تحول رفتار
کمبود خواب
ایراد تمرکز.
سم‌زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر
نحوه سریع و فوق سریع سم‌زدایی مواد مخدر از تن در برهه زمانی مجال کوتاه‌تری نسبت به سم‌زدایی معمولی شکل میگیرد. این نحوه در مدن فرصت کوتاه‌تری مواد مخدر را از تن می‌زداید و علائم سوراخ را تخفیف میدهد. سم‌زدایی سریع لوکس و در عین اکنون خطرناک میباشد. درین نوع دیتاکس، مریض بیهوش می‌گردد و داروهایی به تن وی تزریق میگردند که جانشین مواد مخدر می گردند. این طرز بیشتر برای عده ای کاربرد داراست که معتاد به هروئین و مسکن‌ها میباشند. مخاطرات این طریق از مزایای آن بیشتر میباشند و ایفا آن معمولاً سفارش نمی شود. سم‌زدایی سریع ممکن میباشد سبب مورد ها تحت خواهد شد:

حمله‌ی قلبی
پارانویا
دمای بالای تن
عفونت
تهوع
استفراغ
آسپیراسیون
خفگی
مرگ.
سم‌زدایی فوق سریع در یکسری ساعت اجرا می شود و معمولاً ۱ نفر از هر ۵۰۰ نفر جان سلامت به در نمی‌مارک. همینطور به خاطر داشته باشید که سم‌زدایی اولی مرحله‌ی رخنه‌ اعتیاد میباشد و بایستی فرایند دیگر به صورت پیوسته ایفا پذیرند.

او‌لین مرحله از رخنه‌ اعتیاد سم زدایی میباشد که در زمان آن مواد مخدر از تن زدوده میشود. سم زدایی سبب می‌گردد که عوارض و علائم سوراخ اعتیاد کمتر گردد. سم زدایی در خانه و فارغ از پژوهش دکتر می تواند سبب به مرگ شخص خواهد شد.

۲. معالجه رفتاری-شناختی (CBT)
در‌این معالجه به مصرف کننده اذن داده میگردد با اشتباهات و تضارب‌های فرضی خویش روبه‌رو گردد. امروزه از این معالجه به صورت عظیم استعمال می گردد. CBT به مریض این قابلیت را می دهد تا زوایای متفاوت اعتیاد را ببیند و با مشکلاتی که‌این بیماری برای وی پدید آورده میباشد روبه‌رو گردد.

هنگامی که یک شخص معتاد با اثار بیماری خویش آشنا گردد و با مراحل آن به خیر و خوبی آشنا باشد، عالی قادر است به سوراخ آن بیندیشد. این معالجه به معتادان یاری می‌نماید اذهان منفی خویش را بشناسند و با آنها تقابل نمایند. یکی دلایل رفتن به سمت مواد مخدر، بی صدا کردن این ذهن ها منفی در راز شخص میباشد. شخص برای این که به‌این ذهن ها اذن‌ی ورود به سرش را ندهد، به مواد مخدر روی میاورد. در حالتی‌که ایراد مهم شخص کشف گردد و حل گردد، شخص دیگر نیازی به به کار گیری از مواد مخدر نمی‌بیند، از این رو پروسه شکاف توفیق‌آمیز خواهد بود. در واقع با این معالجه می تواند خلل را از ریشه حل نماید.

این ذهن ها منفی معمولاً برهان ساخت افسردگی و یا این که اختلالات کم عقل دیگر در کنار اعتیاد می‌باشند. این خلل‌ها هم منجر مصرف بیشتر مواد گردیده و اعتیاد را تشدید می‌نماید.

خلال این شخص فشارهای دیوانه متعددی را در حین فرآیند شکاف تحمل می‌نماید. در اکثر موراد هم شخص با ایرادات عاطفی و خانوادگی که در تاثیر اعتیاد برای شخص تاسیس شده است، دست و پنجه قابل انعطاف می نماید. کلام با روانپزشک درین زمان و هدایت شخص در یک مسیر روحی صحیح، بسیار کارامد خواهد بود.

برای این که درخصوص سوراخ اعتیاد و معالجه بیماری مزمن اعتیاد بدانیم، آغاز می بایست با “اعتیاد” به خیر و خوبی آشنا شویم. اعتیاد یک کدام از بیماری‌هایی میباشد که‌این ایام در اکنون همگی‌گیر شدن میباشد. بسیار از عزیزان مشاوره ترک اعتیاد در مشهد و نزدیکان ما

مشغول این مریض بی سروصدا میگردند و بعضا از آن ها نمی‌توانند از آن نجات پیدا نمایند. پیرو به نظارت بیشتر این اختلال می پردازیم.

اعتیاد چیست؟
زمانی که شخص نمی‌تواند یک عادت رفتاری را کنار بگذارد و یا این که یک ماده‌ی خاص را مصرف نکند، مبتلا اعتیاد شد‌ه‌است. اعتیاد جراحت‌های جسمی و خل وچل متعددی برای شخص به توشه میاورد. واژه‌ی اعتیاد فقط مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، به عنوان مثال هروئین و کوکائین نمیشود. بعضی اشخاص به اجرا چندین رفتارها اعتیاد دارا هستند. از جمله نمی‌توانند قمار نکنند، نمی‌توانند بیش تر از اندازه خوراک نخورند و یا این که نمی‌توانند بیش تر از حد شغل نکنند.

اگرچه اشکال مختلفی از تعلق مانند اعتیاد به تلفن همراه وجود داراست، البته در‌این نوشته‌علمی بیشتر به اعتیادی می پردازیم که در باب با سوء مصرف مواد مخدر میباشد. بعضی وقت ها ممکن میباشد شخص به انگیزه یک نقص‌ جسمی یا این که دیوانه برای مدتی از داروی خاصی به کار گیری نماید و بعداز برطرف شدن مشکلش، نتواند آن دارو را کنار بگذارد. در این باره هم شخص در گیر اعتیاد شد‌ه‌است. اعتیاد در واقع یک بیماری مزمن قابل معالجه میباشد. بیشتر عده ای که معتاد به یک ماده یا این که کردار می گردند، نخستین دفعه آن را به طور ازروی اختیار و داوطلبانه استعمال کرده‌اند، البته در دفعات آنگاه ازروی اراده از خویش نداشته و بدون چاره گردیده‌اند که آن شغل را تکرار نمایند.

مشورت روانشناسی

با برگزیدگان روانشناسان جمهوری اسلامی ایران از نگرش یوزرها

۵۰۰+ سرویس
مشاهده همگی
فرق اعتیاد و سوء مصرف در چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر و سوءمصرف مواد با یکدیگر فرق دارا‌هستند. سوءمصرف مشمول مصرف بیش تر از اندازه و یا این که مصرف دوز بالای یک مواد مخدر میباشد که قادر است به تندرست شخص و وضعیت اجتماعی وی زخم برساند. ولی اعتنا داشته باشید که هر هر کس سوءمصرف مواد داراست، معتاد وجود ندارد. به شخصی معتاد می گوییم که به جاری ساختن اخلاق و یا این که مصرف یک نوع ماده‌ی خاص اعتیاد داشته باشد و نتواند آن را کنار بگذارد. از جملهً شخصی که یک شب مقدار متعددی الکل می نوشد، عوارض جانبی آن را به جان میخرد و در کنار آن سرخوشی متعددی را هم تجارب می‌نماید. نمی‌قدرت به‌این شخص بیان کرد که در گیر اعتیاد گردیده است، مگر به صورت پیوسته و در شب‌های پی درپی در پی اینگونه سرخوشی، این ترازو الکل را مصرف نماید و به عوارض آن توجهی نکند. به عبارتی‌طور که گفته شد، اشخاص میتوانند به بعضا رفتارها هم اعتیاد پیدا نمایند. بعضا اعتیادهای رفتاری عبارت‌اند از:

قماربازی
خوراک تناول کردن
وب
تلفن همراه
بازی
و اعتیاد به سکس
هر کس اعتیاد دارااست، سوءمصرف ماده یا این که اخلاق را ادامه میدهد و سرگرم زخم‌های بلند زمان آن می شود.

جراحت‌ ها و نشان‌ های اعتیاد
اعتیاد منجر ساخت‌و‌ساز علائمی مختلفی در اشخاص می گردد که بعضی از آنان عبارت‌اند از:

شخص معتاد مبتلا افت تحصیلی شدید می‌گردد.
نمی‌تواند کارایی خیر در فضا شغل از خویش علامت دهد.
معمولاً پیوندها ضعیفی با اشخاص دیگر برقرار می‌نماید. مخصوصا افرادی که می دانند فرد به اعتیاد مبتلاست.
برای اعمال شغل های روزمره‌ی خویش انرژی ندارد.
تغییرات ظاهری فاحشی در وی چشم می شود. برای مثالً به صورت ناگهانی وزن متعددی معدود می‌نماید.
زمانی که در امر سوءمصرف مواد از وی سؤالی پرسیده میگردد، جواب دفاعی می دهد.
مشورت فوری برای شکاف اعتیاد

همین درحال حاضر تماس بگیر

مشورت روانشناسی تلفنیبهترین روانشناس

اشکال طرز‌ های سوراخ اعتیاد
پیشتر گفتیم که اعتیاد به مواد یک بیماری میباشد و می بایست معالجه گردد. معالجه این بیماری، سوراخ اعتیاد نامیده می گردد. شیوه‌های مختلفی برای رخنه‌ اعتیاد وجود داراست که هرکدام از آنها مطلوب برای یک شخص و مخدری میباشد که مصرف می‌نماید. حضور یک دارای تخصص روانپزشک برای تصمیم‌گیری در ارتباط با تعیین شیوه مطلوب برای شکاف اعتیاد ضروری میباشد. از آن جایی که اعتیاد یک بیماری مزمن میباشد، نمی‌قدرت آن را یک‌سری روزه معالجه کرد. زمانی که شخص معتاد تمایل به سوراخ میگیرد، می بایست طبق اصول خاصی پیش رود و به صحت قدم بردارد. در پی به معرفی طریق‌های متفاوت رخنه‌ اعتیاد و معرفی آن‌ها میپردازیم. دقت داشته باشید که معالجه‌های شکاف اعتیاد می بایست سه مورد را پیوسته در نرم‌افزار‌ی خویش رعایت نمایند:

یاری به سوراخ اعتیاد
امداد به منزه ماندن پس از سوراخ
امداد به پویا بودن شخص بین خانواده، دوستان و جامعه.
نحوه‌های سوراخ اعتیادی که در‌پی آورده می شوند، جزو نحوه‌های توفیق‌آمیز بوده‌اند. شایسته ترین و سریع‌ترین نحوه رخنه‌ اعتیاد برای هر که مختلف میباشد. برای گزینش شایسته ترین طرز سوراخ اعتیاد بایستی موقعیت شخص و ماده‌ مخدر مصرفی گزینه رسیدگی قرار گیرد و شایسته ترین و سریع‌ترین نحوه برای وی گزینش گردد.

۱. سم زدایی
یک کدام از شیوه‌های موءثر در سوراخ اعتیاد، سم‌زدایی میباشد. در‌این طرز، به عبارتی‌طور که از اسم آن می‌اقتدار برداشت کرد، ماده‌ی اعتیاد آور از تن شخص بیرون می‌گردد. در فیض سم زدایی اثرات ماده‌ی مخدری که در تن متابولیزه شد‌ه‌است، کاهش پیدا می‌نماید. این عمل در قوانینی ایمن و سوای خطر اجرا می گردد. تعیین این شیوه به کارداران مختلفی متعلق میباشد. در شرایطی‌که شخص بخواهد سم‌زدایی را گزینش نماید، بایستی پزشک معالج وی با رسیدگی موقعیت شخص این طرز را تأیید نماید. همینطور وضعیت کم عقل شخص در گزینش این طریق بسیار مؤثر میباشد. از طرفی معیار تعلق یکی‌از دیگر از این کارداران میباشد.

غرض دیتاکس یا این که سم زدایی پرهیز از وخامت علائم شکاف اعتیاد میباشد. زمانی که شخص معتاد مصرف ماده‌ی مخدر خویش را به صورت ناگهانی کنار میگذارد، تن وی علائمی از خویش آرم می دهد که می تواند کار‌های روزمره‌ی اورا مختل نماید. شدت بروز این علائم بستگی به ترازو مصرف شخص داراست. هر کسی تجربیات‌ی متفاوتی از این طریق دارااست، چون رخنه‌ مواد بستگی به نوع ماده و شدت اعتیاد دارااست.

در سم زدایی از داروهایی استعمال می‌گردد که به شخص اذن می دهند رنج کمتری در حین فرآیند بکشد. برای بیشتر مواد مخدر، معمولاً چند رو تا یک سری ماه ارتفاع می کشد تا علائم رخنه‌ اعتیاد برطرف خواهد شد. دوران وقتی که شخص این علائم را نشانه می دهد به مورد ها متعددی بستگی دارااست که عبارت‌اند از:

نوع ماده‌ی مخدر
برهه زمانی مجال مصرف مواد
شدت اعتیاد به ماده‌ی مخدر
طرز مصرف ماده‌ی مخدر (کشیدن، تناول کردن، تزریق کردن یا این که بلعیدن)
واحد سنجش مواد مصرفی در هربار به کار گیری
سوابق ی خانوادگی
ژنتیک
وضعیت جسمی
وضعیت کم عقل.
آیا می‌قدرت در خانه سم‌زدایی کرد؟
سم‌زدایی در خانه ممکن میباشد منجر مرگ خواهد شد. در‌صورتی‌که که‌این فرآیند پایین حیث پزشک معالج شکل نگیرد، می تواند باعث تسنج، دهیدراتاسیون یا این که تلف کردن آب تن و شوک گردد. در‌حالتی که گزینش شخص سم‌زدایی باشد، چه در منزل و چه در راس و کمپ شکاف اعتیاد، حضور دسته کارشناس و فریم معالجه ضروری میباشد.
می‌خوای مصرف مواد مخدر رو شکاف کنی؟ مشورت بگیر

پزشک مشورت اعتیاد
عوارض سم‌زدایی کدام‌اند؟
با وجود این که سم‌زدایی با غرض کاهش و تخفیف علائم رخنه‌ مواد اعمال می‌گردد، عوارض و علائمی برای مریض به همدم می آورد. علائم سم زدایی مواد مخدر عبارت‌اند از:

اضطراب و خشم
بی‌خوابی
تهوع
تن درد و ناخوشی
تغییر تحول رفتار
کمبود خواب
ایراد تمرکز.
سم‌زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر
نحوه سریع و فوق سریع سم‌زدایی مواد مخدر از تن در برهه زمانی مجال کوتاه‌تری نسبت به سم‌زدایی معمولی شکل میگیرد. این نحوه در مدن فرصت کوتاه‌تری مواد مخدر را از تن می‌زداید و علائم سوراخ را تخفیف میدهد. سم‌زدایی سریع لوکس و در عین اکنون خطرناک میباشد. درین نوع دیتاکس، مریض بیهوش می‌گردد و داروهایی به تن وی تزریق میگردند که جانشین مواد مخدر می گردند. این طرز بیشتر برای عده ای کاربرد داراست که معتاد به هروئین و مسکن‌ها میباشند. مخاطرات این طریق از مزایای آن بیشتر میباشند و ایفا آن معمولاً سفارش نمی شود. سم‌زدایی سریع ممکن میباشد سبب مورد ها تحت خواهد شد:

حمله‌ی قلبی
پارانویا
دمای بالای تن
عفونت
تهوع
استفراغ
آسپیراسیون
خفگی
مرگ.
سم‌زدایی فوق سریع در یکسری ساعت اجرا می شود و معمولاً ۱ نفر از هر ۵۰۰ نفر جان سلامت به در نمی‌مارک. همینطور به خاطر داشته باشید که سم‌زدایی اولی مرحله‌ی رخنه‌ اعتیاد میباشد و بایستی فرایند دیگر به صورت پیوسته ایفا پذیرند.

او‌لین مرحله از رخنه‌ اعتیاد سم زدایی میباشد که در زمان آن مواد مخدر از تن زدوده میشود. سم زدایی سبب می‌گردد که عوارض و علائم سوراخ اعتیاد کمتر گردد. سم زدایی در خانه و فارغ از پژوهش دکتر می تواند سبب به مرگ شخص خواهد شد.

۲. معالجه رفتاری-شناختی (CBT)
در‌این معالجه به مصرف کننده اذن داده میگردد با اشتباهات و تضارب‌های فرضی خویش روبه‌رو گردد. امروزه از این معالجه به صورت عظیم استعمال می گردد. CBT به مریض این قابلیت را می دهد تا زوایای متفاوت اعتیاد را ببیند و با مشکلاتی که‌این بیماری برای وی پدید آورده میباشد روبه‌رو گردد.

هنگامی که یک شخص معتاد با اثار بیماری خویش آشنا گردد و با مراحل آن به خیر و خوبی آشنا باشد، عالی قادر است به سوراخ آن بیندیشد. این معالجه به معتادان یاری می‌نماید اذهان منفی خویش را بشناسند و با آنها تقابل نمایند. یکی دلایل رفتن به سمت مواد مخدر، بی صدا کردن این ذهن ها منفی در راز شخص میباشد. شخص برای این که به‌این ذهن ها اذن‌ی ورود به سرش را ندهد، به مواد مخدر روی میاورد. در حالتی‌که ایراد مهم شخص کشف گردد و حل گردد، شخص دیگر نیازی به به کار گیری از مواد مخدر نمی‌بیند، از این رو پروسه شکاف توفیق‌آمیز خواهد بود. در واقع با این معالجه می تواند خلل را از ریشه حل نماید.

این ذهن ها منفی معمولاً برهان ساخت افسردگی و یا این که اختلالات کم عقل دیگر در کنار اعتیاد می‌باشند. این خلل‌ها هم منجر مصرف بیشتر مواد گردیده و اعتیاد را تشدید می‌نماید.

خلال این شخص فشارهای دیوانه متعددی را در حین فرآیند شکاف تحمل می‌نماید. در اکثر موراد هم شخص با ایرادات عاطفی و خانوادگی که در تاثیر اعتیاد برای شخص تاسیس شده است، دست و پنجه قابل انعطاف می نماید. کلام با روانپزشک درین زمان و هدایت شخص در یک مسیر روحی صحیح، بسیار کارامد خواهد بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 103
  • بازدید کلی : 103
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی